Anàlisi recorregut Trail Les Useres Pujada al Castellet: Part 1

El Trail Les Useres Pujada al Castellet, organitzat pel Club de Muntanya el Castellet i l’Ajuntament de Les Useres, es realitzarà el dia 19/02/2023.

La cursa compta amb 2 recorreguts: 20km +800 (prova reina) i 12km +500
Les 2 distàncies comparteixen recorregut fins el km 10, on la prova de 12km continua pel Camí dels Pelegrins (GR-33) i la prova Reina es desvía cap al Camí del Pilo de la Creu (PR-CV 316).

A continuació us descriurem el recorregut de la prova reina: 20km +800

Sector 5 – Mas de Carxet fins barranc de la Font Jordana: 5,6km +150
Sector 6- Bovalar fins meta: 3,1km +155

Sector 1 – Camí de la font de Més Amunt: 1,42km +25

Primers 100m (foto: Ajuntament de Les Useres, 1ª Edició).

Eixirem desde la Plaça de l’Ajuntament direcció al C/Major, realitzant uns 100m plans per començar a baixar els carrers de Les Useres, fins la Font de Baix i els Llavadors (imatges inferiors a l’esquerra la font i a la dreta els Llavadors).

Una vegada arribem a aquest punt, seguirem per el camí de la Font de Més Amunt, camí hormigonat, generalment pla però amb 2 “repexonets” un poc abans de la Bassa del Molí (Km 1), desde on tindrem una imatge del poble de Les Useres preciosa:

Una vegada pasem la Bassa del Molí, el camí torna a agafar una tendencia plana fins la font de Més Amunt, la qual la passarem per dalt, però us recomanem que si teniu curiositat que baixeu a veure-la, ja que només hi ha que eixir-se uns metres del recorregut.

Uns 50m després de passar la font, ens desviarem a l’esquerra, deixant l’hormigonat arrere i començant a xafar terra, en direcció al pont de la carretera, el qual passarem per baix per començar el sector 2.

Sector 2 – Pujada al Castellet: 3,47km +400 (km de cursa 1,4 – 4,9)

Conforme creuem el pont, tan apenes en un parell de metres ens desviarem a l’esquerra, on agafarem la primera senda del recorregut i iniciarem la pujada.
Aquest primer tram (uns 400m) podriem dir que és bastant dur. Terreny pedregós i amb bastant inclinació (un 25% de mitja i amb una pendent máxima del 43%), on normalment és fa un tapó.

Una vegada finalitzem aquesta senda, donarem a una pista de terra (la qual ens desviarem cap a la nostra dreta), per on continuarem pujant uns 200m fins donar a un altra pista, la qual agafarem cap a l’esquerra. Aquesta pista té trams d’hormigonat i terra intercalats, amb una tendència a pujar, però amb un descanset a meitat que tendeix a ser pla.
Seguint aquesta pista, arribarem a un punt on tenim una senda a l’esquerra (el Camí de Llucena), la qual agafarem per afrontar els últims 100m de pujada.

Una vegada arribem dalt, haurem finalitzat la primera pujada, de 1,10km +160:

En aquest punt continuarem per la senda que anem, per a iniciar una xicoteta baixada d’uns 350m, on la primera part té bona xafada i es pot córrer bé, però la segona hi ha que tindre més compte, ja que realitzarem unes curves prou tancades i el terreny és més descompost.
Una vegada arribem al fons del barranc comencem la pujada a la Traguanta, on continuem per la senda que anàvem. Aquest tram de senda té bona xafada fins que donem a una pista, on tenim un punt conflictiu d’encreuaments (al eixir de la senda girem cap a l’esquerra per a quasi immediatament tornar a fer un altre gir, però aquesta vegada a dreta, per tornar agafar un altre tram de pista, on continuarem uns 30m fins arribar a una cadena on sens queda una senda a l’esquerra, per la qual tindrem que anar), però podeu estar tranquils, ja que en aquest punt sempre hi han voluntaris per a guiar-vos.

Una vegada agafem la senda, tindrem un primer tram entre bancals una mica més duret, però que es pot pujar sense dificultat, bon tram per aquells que disfruten de trotar cap amunt. Una vegada passem els bancals, arribarem a un punt desde on vitzualitzarem la Penya Roja i el barranc de la Traguanta. A partir d’ací la pujada va combinant trams planets amb xicotetes inclinacions.

En el km 4,2 de cursa, passarem per baix d’una carrasca, on 20/30m més avant, girarem a dreta per començar la temuda pujada al Castellet d’Enpineda (de 0’5km de distància amb uns 120+ de desnivell i una inclinació mitja del 17’5%)

Començarem la pujada al Castellet amb una primera rampa forta de terra interrumpida per blocs de pedra grans, els quals haurem de superar.

Una vegada passat aquest primer tram, seguirem pujant amb bastant inclinació per terreny pedregós però sense dificultat, fins una zona de bancals abandonats, on realitzarem uns metres plans, per a després realitzar l’últim tram de pujada.

Una vegada passem aquest tram pla, afrontarem la part més dura de la pujada i del recorregut, on primer pujarem uns 50m entre el 35 i 45% d’inclinació i un terreny més solt, per a després començar a crestejar per una zona amb pedra en punta, des d’on començarem a tindre unes panoràmiques dels voltants espectaculars. Tan sols ens queden metres per arribar al Castellet, quan afrontarem un tram perillós, on haurem de superar una zona tècnica, per baixar a una zona de carrasques i on immediatament tornarem a pujar, per a la fi, arribar al punt més alt del terme de Les Useres i el qual dóna nom a la cursa: El Castellet (776 msnm).

Una vegada arribem al Castellet, és moment de disfrutar de les espectaculars vistes que ens ofereix, des d’on podem visualitzar tot el terme de Les Useres (Serra de la Creu, el Pla…), Penyagolosa, zones de diferents comarques i varios pobles (Figueroles, Vistabella, Vilafamés… i per suposat Les Useres).

Ara mateix ens trobem en el km 4,9 de la cursa, on començarem el 3º sector

Sector 3 – Serra de la Creu: 2,25km +50 (km de cursa 4,9 – 7,15)

Començarem la baixada del Castellet direcció al Mas de la Serra, amb uns primers metres sense dificultat però on inmediatament afrontarem un dels trams més perillosos de la cursa de baixada, un tram curt però amb gran dificultat técnica.

Una vegada finalitzem aquest tram, la cursa agafa una dinámica totalment contradictoria de la que portavem fins ara.

Començarem una de les zones més corredores del recorregut, on primer anirem per una senda amb bona xafada per arribar al mas de la Serra (km 5,3) on es troba el primer avituallament (líquid i sólid).

A partir d’ací agafem una pista la qual haurem de seguir durant poc més d’1km, realitzant primer un tram de baixada, per tornar a pujar, on tindrem un encreuament el qual haurem de agafar cap a la dreta, per a posteriorment pegar la volta al mas de la Serra. Una vegada finalitzem la pujada, tornarem a baixar per a desviar-nos a l’esquerra en el km 6,2 , per pista, direcció al Camí dels Pelegrins.

Una vegada ens desviem, realitzem una seqüència de pujades i baixades molt suaus per pista, passant pel costat del Bassot del Curro, per a 200m després deixar la pista de costat i agafar una senda que ens portarà al camí dels Pelegrins. Aquesta senda te una xafada molt bona, on es poden seguir ritmes molt ràpids, però amb el handicap de que és un estil de “falso llano”.

Seguim per la senda, fins arribar al km 7,2 , on entrarem en el Monument Natural del Camí dels Pelegrins / GR-33, abans de començar el 4º sector.

¡No te pierdas nada!

Novedades, calendario de carerras, sorteos, promociones y mucho más

Lee nuestra política de privacidad para obtener más información.